Poznaj prawdziwą skuteczność e-mail marketingu…

Prosto w ręce klienta

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, która jako narzędzie komunikacji wykorzystuje pocztę elektroniczną. Pierwotna funkcja mailingu ewoluowała, a naturalnym następstwem tego rozwoju jest wykorzystanie wiadomości e-mail w działaniach marketingowych. W zainteresowaniu e-mailingiem nie ma niczego dziwnego. Z poczty elektronicznej regularnie korzysta już ponad 8 milionów Polaków. E-mail jako medium komunikacyjne jest środkiem masowego przekazu i należy je traktować na równi z telewizją, prasą, czy radio.

Siłę e-mail marketingu stanowią:

  • szybki przekaz spersonalizowanej informacji,
  • selektywność przekazu czyli tzw. targeting,
  • mierzalność tej formy promocji,
  • wysoką skuteczność przekazu,
  • efektywność kosztową.

Klienci, którzy są na bieżąco informowani, znacznie chętniej odwiedzają np. sklep, z którego otrzymują wiadomości, wiedzą bowiem, że obsługa będzie profesjonalna. Otrzymując informacje na temat promocyjnych cen produktów, wyprzedaży czy ciekawych ofert z pewnością zwrócą na nie uwagę.

Do najpopularniejszych narzędzi email marketingu należą:

  • newsletter firmowy,
  • biuletyn wewnętrzny,
  • dzienniki elektroniczne,
  • reklamy w wiadomościach e-mail.

Reklama w internecie, jako jeden z nielicznych segmentów w rynku reklamowym zanotowała wzrost przychodów w 2009 r. W tegorocznych strategiach e-marketingowych bardzo silnie dominuje e-mail marketing, który obecnie, obok pozycjonowania, jest uważany za jedną z najskuteczniejszych form promocji.